Update

14 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

12-08-2018: De langste reisdag

Vandaag (zondag) zijn we van Las Vegas naar Sequoia Park gereden. Daar onze camper langer is dan 22 feet mochten we niet via de zuidelijke ingang en moesten we een stuk omrijden om via de noordelijke ingang bij de campground te komen. De campground ligt midden in het park en hier hebben we geen water, geen elektriciteit, geen zwembad en geen wifi. Telefoon werkt ook niet, dus we zijn afgesloten van de buitenwereld.

Toen we vanmiddag aankwamen zagen we gelijk de kleine eekhoorntjes voorbij rennen en ook stonden er 30 meter van onze camper 2 herten te grazen. De park ranger gaf aan dat we geen eten buiten mogen laten liggen omdat hier beren leven. Vlakbij is een “naughty bear” met 2 jongen. We kunnen haar herkennen met de rode band om haar nek.

13-08-2018: Bezoek Sequoia park

Vandaag (maandag) zijn we met de shuttlebus door het park gegaan. Bij visitor center gecheckt of we wifi konden vinden om de vriendinnen van de jongens te informeren dat we niet bereikbaar zijn. Helaas, geen wifi gevonden. Daarna met de bus naar de langste en dikste bomen in dit park. Thuis hadden we altijd de opmerking: “een boom is een boom” maar ik denk er nu toch iets anders over.

Einde middag op de campground ons firewood opgemaakt. Wat dennenappels erbij en we hadden een lekker fikkie.

14-08-2018: Naar San Francisco

Vandaag (dinsdag) zijn we naar San Francisco gereden. We zijn de stad niet via Oakland binnengereden maar zijn via Richmond naar San Rafael en zo naar beneden naar het uitkijkpunt van de Golden Gate Bridge. Helaas was de bewolking nog niet weggetrokken. Na wat gegeten te hebben hadden we al wat meer zicht op de brug. Over de brug gereden (zie video) naar de campground.

We staan aan zee en hebben de eerste walvissen al gespot. 1 walvis was vlak voor de kust aan het eten. Ook vliegen er steeds pelikanen voorbij. Helaas is het ook hier zwaar bewolkt en staat er een beste wind. Bbbrrr..Bambi'sMini eekhoornGeneral Sherman Treede boysHou ze tegenFikkie stokenMet dennenappelsRoutekaart naar San Francisco1e foto van Golden Gate Bridge3 kwartier laterGolden Gate Bridge

1. Youp van Hees:
    hoi hoi,

mooie verslagen heb ze nog niet helemaal 100% mogen lezen, we zijn net zelf terug uit zuid Europa. zo te zien genieten jullie enorm en is het er prachtig. geniet en ik lees rustig alles na
  2. Lynda Weerstand:
    15 augustus 2018
    Hallo familie, over beren gesproken. .. : https://www.nu.nl/244352/video/amerikaanse-sheriff-bevrijdt-beer-uit-auto-met-schot-door-ruit.html
    Fijne reis weer verder!
  3. Wilma:
    15 augustus 2018
    Ik beleef door jullie foto's en verhalen ook onze reis weer. Echt genieten. Maak er nog een hele mooie week van. Maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen. Bye bye.
  4. Jeanne:
    15 augustus 2018
    Gigantisch zijn die sequoia bomen. In Australië zag je ze ook veel, ook vreemd gevormde bomen waar je gewoon doorheen liep. Erg mooi. En nog beren gezien? Tot het volgende verslag. Groetjes.
  5. Egbert vonk:
    15 augustus 2018
    Mooie verslagen fam van dijk en schitterende foto's en wat een werk die verslagen