San Francisco

15 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat hebben we heerlijk geslapen. Het ruizen van de zee als achtergrond geluid.

Nadat we ontbeten hadden zijn we met de Uber taxi naar San Francisco gegaan en lieten ons afzetten bij Fisherman's Warf. Een prachtige schilderij voor thuis gezien. Hij kostte maar 16.000 dollar. Maar ja, hij past niet in de koffer, dus hebben we hem maar laten hangen.

Bij Pier 39 hebben we naar de zeeleeuwen gekeken (zie video). De ene maakt nog meer herrie dan de andere. Wat een spektakel af en toe.

Daarna doorgewandeld naar Pier 33. Van daaruit gingen we met de boot naar de gevangenis Alcatraz. Erg indrukwekkend, vooral als je er de film “Escape from Alcatraz” naast denkt. Met de audio koptelefoon in het Nederlands kreeg je een goede rondleiding door de gevangenis heen en werd er het één en ander verteld van wat zich toen heeft afgespeeld.

Vanavond op de campground is er geen laaghangende bewolking en zien we een beetje de zon in de zee zakken. Vlak voor ons zien we dolfijnen rondzwemmen en 2 walvissen eten. Wat een heerlijke afsluiting van de dag.Fisherman's WarfTramPier 39Alcatraz vanaf de bootCelblokkenMetaal detectorEscape from AlcatrazControll roomLuchtplaatsGesprek met René?Genieten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Youp van Hees:
    16 augustus 2018
    gaaf hoor kijk maar uit dat je niet verslaafd word, anders word het echt zwaar afkicken als jullie terug zijn whahahaha
  2. Wilma:
    Super 👌
  3. Jeanne:
    16 augustus 2018
    Weer een leuk verslag .Ja die zeeleeuwen maken veel herrie.