Route 66

3 augustus 2018 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag hebben we iets af kunnen vinken wat velen doen als ze in deze regio op rondreis zijn. Een stuk over Route 66 rijden. (zie video)

Vanmorgen zijn we naar het oude mijnstadje Oatman geweest. In 1915 vonden 2 prospectors er goud ter waarde van 10 miljoen dollar. De mijnen worden niet meer gebruikt en het is nu een toeristisch stadje.

Waar het ook om bekend staat is dat er in het gebied maar ook in het stadje zelf veel wilde burro’s leven. Dit zijn kleine ezels. In het stadje zijn die burro’s behoorlijk tam. Je kan voer kopen voor die beesten. De jonkies van die ezels hebben een sticker op hun voorhoofd waarop staat dat je hen niet mag voeren. Zij drinken nog melk bij hun moeder.

Om bij Oatman te komen reden we over Route 66. Deze ging door de bergen en was voor onze camper net aan te doen. Wel keken we regelmatig zo het ravijn in.

De rest van de middag lagen we in het zwembad. Lekker afkoelen.Route 66Golden Valleyeffe tankenwelkom binnenKijken jullie nu naar mij?Saloon Oatmandonkey army

1. Lynda Weerstand:
    4 augustus 2018
    Ha familie, wat leuk dat we weer een eindje met jullie mochtrn meereizen! Veel plezier nog verder enne tot later!
  2. Jeanne:
    4 augustus 2018
    Leuk om over de route 66 te rijden. Mooie foto`s . Groetjes.
  3. Erica:
    5 augustus 2018