Adventures day

5 augustus 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

De Grand Canyon stond vandaag op programma. Maar niet zomaar langs de viewpoints… Nee, we hadden een adventure’s day geboekt. We moesten om 06.00 uur op het vliegveld zijn en begonnen met een klein uurtje vliegen boven de Grand Canyon, Horseshoe bend, Glen Canyon dam en Lake Powell. Prachtig uitzicht zo vroeg op de morgen, maar we kwamen alle vier met een bleek gezicht uit het vliegtuigje.

We waren geland in het plaatsje Page en van daaruit werden we naar de Antilope Canyon gebracht.Wat is het daar prachtig. Lopen tussen de rotsen en het werd steeds smaller.

Hierna moesten we eerst langs de security. Want we mochten op de crafts geen scherpe voorwerpen en brandbare zaken meenemen. Ook de nagelknipper werd tijdelijk in beslag genomen. Alsof je daarmee de boot lek kan prikken.

De craft reis begon bij Glen Canyon dam en voer op de Colorado river dwars door de Grand Canyon. Ook voeren we door de Horseshoe bend.

Wederom indrukwekkend om al die gesteente te zien. 2x hadden we een stop bij een strandje. Alle helden konden zich afkoelen door het water in de gaan. Het water was ongeveer 45 Fahrenheit, wat 7 graden Celsius is. Ook Dennis en Erik waren helden! (zie video)

René en Ciska maakten de handdoek wel nat en gooiden die over ons heen. Dat was al koud genoeg.

Na 2,5 uur varen gingen we met de bus (gelukkig met airco) weer richting het beginpunt. Precies om 18.00 uur (12 uur verder) waren we weer bij het vliegveld.

VliegtuigjeGrand Canyon vanuit de luchtLuchtfotoHorseshoe bendLake PowellAntilope CanyonAntilope Canyon.Wall of flamesGlen Canyondam<3water view

1. Lynda Weerstand:
    6 augustus 2018
    Wow wat een prachtige foto's. Dat jullie daar een "bleek" gezicht voor overhadden snap ik héél goed!
  2. Gert Smit:
    6 augustus 2018
    Geweldig, wat zullen jullie genieten en dat is jullie van harte gegund
  3. Jeanne:
    6 augustus 2018
    schitterende foto`s en wat een mooie kleuren!! Dit is genieten.